dc.contributor.author | Rønning, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Vikan, Stein Terje | |
dc.date.accessioned | 2011-02-02T14:29:04Z | |
dc.date.available | 2011-02-02T14:29:04Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.citation | Samfunnsspeilet, Årg. 15, nr 6 (2001) | en_US |
dc.identifier.issn | 0809-4713 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/179748 | |
dc.description | Artiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/ | en_US |
dc.description.abstract | Samarbeidsklimaet i skolen er dårligere enn generelt på andre arbeidsplasser. Lærere er mer utsatt for vold eller trusler om vold og de opplever i større grad enn andre arbeidet som en psykisk påkjenning. Også lønnsnivået skaper større misnøye blant lærere enn blant andre yrkesaktive. Det lærerne er mer fornøyd med enn gjennomsnittet, er selvbestemmelsen og variasjonen i jobben. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.subject | Arbeidsmiljø | en_US |
dc.subject | Arbeidsforhold | en_US |
dc.subject | Lærere | en_US |
dc.title | Læreryrket: utfordrende og belastende | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.source.pagenumber | 2-10 | en_US |