Blar i Statistics Norway's Open Research Repository (SNORRe) på forfatter "Rogstad, Jon"
-
Effekter av satsing på økt lærertetthet
Kirkebøen, Lars Johannessen; Kotsadam, Andreas; Raaum, Oddbjørn; Andresen, Silje; Rogstad, Jon (Rapporter;2017/39, Report, 2017-12-12)Høsten 2012 bevilget Stortinget 1,5 milliarder kroner over fire år til 600 nye lærerstillinger på ungdomstrinnet. Denne rapporten studerer effekter på ressursbruk, læringsutbytte og læringsmiljø, samt gir en beskrivelse ... -
Matematikkdidaktisk etterutdanning av lærere og målrettet strukturert matematikkundervisning ved overgang til 8. trinn og VG1. Foreløpig beskrivelse av utforming og gjennomføring av tiltak
Kirkebøen, Lars Johannessen; Eielsen, Gaute; Rønning, Marte; Strømsvåg, Susann; Andresen, Silje; Reegård, Kaja; Rogstad, Jon; Berge, Jan Erik; Lindenskov, Lena (Notater / Documents;2018/15, Working paper, 2018-04-16)Dette notatet beskriver gjennomføringen så langt av et forsøk i Osloskolen, der vi prøver ut tilrettelagt matematikkopplæring for elever med svak matematikkompetanse og tilpasset etterutdanning av lærere. Forsøket pågår ... -
Målrettet og tilrettelagt matematikkundervisning for elever som presterer svakt i matematikk : Resultater fra et randomisert kontrollert forsøk på 8. trinn og videregående skole i Oslo
Bjørnset, Mathilde; Gunnes, Trude; Kindt, Marianne Takvam; Kirkebøen, Lars Johannessen; Lindenskov, Lena; Rogstad, Jon; Rønning, Marte (Rapporter;2020/7, Report, 2020-02-11)Formålet med denne rapporten er å beskrive og evaluere et tiltak gjennomført i Oslo-skolen. Tiltaket var rettet mot elever med svake matematikkferdigheter på 8. trinn og 1. trinn på videregående (Vg1).