Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBye, Torstein
dc.contributor.authorDøhl, Øystein
dc.contributor.authorSommervoll, Dag Einar
dc.date.accessioned2012-03-07T10:33:04Z
dc.date.available2012-03-07T10:33:04Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.citationSosialøkonomen, Årg. 55, nr. 8 (2000), S. 13-15no_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/178254
dc.description.abstractRegjeringen foreslår reduserte bensinavgifter. Dette vil øke forurensingen fra biltrafikken. Det kan imidlertid argumenteres godt for et slikt opplegg, også i miljosammenheng. Supplering med kostnadseffektive CO2-avgifter vil gi samme retning på samfunnsendringer som den foreslåtte konjunkturavgiften, samtidig som det ville gitt bedre miljø.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherSamfunnsøkonomenes foreningno_NO
dc.subjectBensinavgifterno_NO
dc.subjectDiselavgifterno_NO
dc.subjectBiltrafikkno_NO
dc.subjectForurensingno_NO
dc.subjectMiljøvernno_NO
dc.subjectKlimano_NO
dc.subjectCO2-avgifterno_NO
dc.subjectSamfunnsøkonomino_NO
dc.titleLavere bensinavgifter - god miljøpolitikk?no_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212no_NO
dc.source.pagenumber13-15no_NO
dc.source.volume55no_NO
dc.source.journalSosialøkonomenno_NO
dc.source.issue8no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel