dc.contributor.author | Bye, Torstein | |
dc.contributor.author | Døhl, Øystein | |
dc.contributor.author | Sommervoll, Dag Einar | |
dc.date.accessioned | 2012-03-07T10:33:04Z | |
dc.date.available | 2012-03-07T10:33:04Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.citation | Sosialøkonomen, Årg. 55, nr. 8 (2000), S. 13-15 | no_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/178254 | |
dc.description.abstract | Regjeringen foreslår reduserte bensinavgifter. Dette vil øke forurensingen fra biltrafikken. Det kan imidlertid argumenteres godt for et slikt opplegg, også i miljosammenheng.
Supplering med kostnadseffektive CO2-avgifter vil gi
samme retning på samfunnsendringer som den foreslåtte
konjunkturavgiften, samtidig som det ville gitt bedre miljø. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Samfunnsøkonomenes forening | no_NO |
dc.subject | Bensinavgifter | no_NO |
dc.subject | Diselavgifter | no_NO |
dc.subject | Biltrafikk | no_NO |
dc.subject | Forurensing | no_NO |
dc.subject | Miljøvern | no_NO |
dc.subject | Klima | no_NO |
dc.subject | CO2-avgifter | no_NO |
dc.subject | Samfunnsøkonomi | no_NO |
dc.title | Lavere bensinavgifter - god miljøpolitikk? | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 13-15 | no_NO |
dc.source.volume | 55 | no_NO |
dc.source.journal | Sosialøkonomen | no_NO |
dc.source.issue | 8 | no_NO |