Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSalte, Øyvind Vormeland
dc.date.accessioned2011-01-20T12:23:44Z
dc.date.available2011-01-20T12:23:44Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationØkonomiske analyser, Årg. 26, nr. 2 (2007), s. 11-21en_US
dc.identifier.issn1504-5625
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/178395
dc.descriptionVed bruk av materiale fra denne publikasjonen skal Statistisk sentralbyrå oppgis som kilde. Artiklene er tilgjengelig på internett: www.ssb.no/oaen_US
dc.description.abstractInnovasjonsstatistikk gir en klar pekepinn på næringslivets evne til omstilling og nyskaping. I overkant av en fjerdedel av norske foretak introduserte nye eller vesentlig forbedrede produkter eller prosesser i undersøkelsesperioden, og kan kalles innovative. Dette innebærer at innovasjonsaktiviteten er noe redusert sammenlignet med tidligere undersøkelser. Store foretak er langt oftere innovative enn små foretak, og foretak innen industrien oftere enn tjenesteytende foretak. Innovasjonsarbeidet oppleves i all hovedsak som vellykket av foretakene selv, og særlig ser vi at samarbeid om innovasjon er viktig for å lykkes med innovasjonsarbeidet. Innovasjonsundersøkelsen 2004 viser at andre former for innovasjon, som organisatorisk og markedsmessig innovasjon forekommer langt hyppigere blant foretak som også hadde produkt- og prosessinnovasjon, enn blant de enhetene som ikke er teknologisk innovative.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.subjectInnovasjonen_US
dc.subjectStatistikken_US
dc.subjectNæringsliven_US
dc.subjectForskning og utviklingen_US
dc.subjectØkonomisk utviklingen_US
dc.subjectNorgeen_US
dc.titleInnovasjon i norsk næringsliven_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.source.pagenumber11-21en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel