dc.contributor.author | Gabrielsen, Egil | |
dc.date.accessioned | 2011-01-31T08:33:39Z | |
dc.date.available | 2011-01-31T08:33:39Z | |
dc.date.issued | 2005-06 | |
dc.identifier.citation | Samfunnsspeilet, Årg. 19, nr 3 (2005) | en_US |
dc.identifier.issn | 0809-4713 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/179020 | |
dc.description | Artiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/ | en_US |
dc.description.abstract | Norske skoleelevers svake matematikkresultater har vakt oppsikt og skapt debatt om det norske skolesystemet. Nye resultater fra en internasjonal undersøkelse om tallforståelse i voksenbefolkningen gir en mer smigrende norsk posisjon. Men det er likevel grunn til bekymring for blant andre den høye andelen kvinner over 50 år som har svak slik forståelse. Merk også at de yngre forstår tallene bedre enn de eldre gjør. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.subject | Matematikk | en_US |
dc.subject | Tallforståelse | en_US |
dc.subject | Matematiske ferdigheter | en_US |
dc.title | Er vi egentlig så dårlige til å regne? | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.source.pagenumber | 15-20 | en_US |