dc.contributor.author | Rønning, Elisabeth | |
dc.date.accessioned | 2011-10-05T09:26:12Z | |
dc.date.available | 2011-10-05T09:26:12Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Samfunnsspeilet, Årg. 25, nr 4 (2011) | en_US |
dc.identifier.issn | 0809-4713 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/179789 | |
dc.description | Artiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/ | en_US |
dc.description.abstract | Hvor godt forstår vi hva vi leser, og hvor god er tallforståelsen vår? Hvordan bruker vi ferdigheter og kunnskap til å løse problemer? Den internasjonale undersøkelsen om lese- og tallforståelse (PIAAC) skal nå i gang med å kartlegge – og gi oss svar på dette. Norge har i tidligere undersøkelser vært blant de beste i lesing sammenliknet med andre land. Nå skal vi finne ut hvordan situasjonen er i dag. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.title | Hvordan lærer voksne? : den internasjonale undersøkelsen om lese- og tallforståelse (PIAAC) | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.source.pagenumber | 41-43 | en_US |
dc.source.volume | 25 | en_US |
dc.source.journal | Samfunnsspeilet | en_US |
dc.source.issue | 4 | en_US |