Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHægeland, Torbjørn
dc.contributor.authorKirkebøen, Lars Johannessen
dc.contributor.authorRaaum, Oddbjørn
dc.contributor.authorSalvanes, Kjell G.
dc.date.accessioned2012-02-20T21:06:56Z
dc.date.available2012-02-20T21:06:56Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1892-7513
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/181337
dc.description.abstractI denne rapporten presenterer vi hovedresultater for skolebidragsindikatorer for Oslo-skoler, basert på karakterer for avgangselevene fra ungdomsskolen for skoleårene 2004-05 og 2005-06. Formålet med rapporten er først og fremst å drøfte noen sentrale egenskaper til indikatorene, og gi en grundig beskrivelse av datagrunnlag og beregningsmetoder. Utgangspunktet for skolebidragsindikatorer er karakterer på individnivå. Elevsammensetning og tilfeldig variasjon er viktige bidragsytere til resultatforskjeller mellom skoler. Resultatmål som ikke tar hensyn til disse faktorene, er med stor sikkerhet misvisende som mål på skolekvalitet. Spørsmålet er om man kan finne resultatmål som bedre reflekterer skolens bidrag til elevenes læring enn ukorrigerte skoleprestasjoner.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherStatistisk sentralbyråno_NO
dc.relation.ispartofseriesRapporter;2007/28
dc.subjectVideregående skolerno_NO
dc.subjectKaraktererno_NO
dc.subjectEleverno_NO
dc.subjectLæringno_NO
dc.subjectIndikatorerno_NO
dc.subjectSkoleprestasjonerno_NO
dc.titleSkolebidragsindikatorer for Oslo-skoler : beregnet for avgangskarakterer fra grunnskolen for skoleårene 2004-2005 og 2005-2006no_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber36 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel