dc.contributor.author | Holtsmark, Bjart | |
dc.coverage.spatial | Norway | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2017-09-06T09:22:13Z | |
dc.date.available | 2017-09-06T09:22:13Z | |
dc.date.issued | 2017-03-17 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-537-9505-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2453326 | |
dc.description.abstract | Høyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre ble 3. desember 2016
enige om en budsjettavtale for 2017, Stortinget (2016). Denne avtalen innebærer et
omsetningskrav i 2020 med 4 prosent avansert biodrivstoff og 12 prosent
konvensjonelt, matbasert biodrivstoff. I budsjettavtalen heter det også at 10 prosent
bioetanol i bensin (E10) skal bli bransjestandard fra 2018.
I dette notatet presenteres anslag på utslippskonsekvensene av 12 prosent
konvensjonelt biodrivstoff. Utslippskonsekvensene av 4 prosent avansert
biodrivstoff beregnes ikke, da det er uvisst hva slags råstoff som vil bli brukt i
produksjonen av det avanserte biodrivstoffet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Notater / Documents;2017/16 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Budsjettavtale | nb_NO |
dc.subject | Biodrivstoff | nb_NO |
dc.subject | CO2-utslipp | nb_NO |
dc.title | Kostnader og utslipp av CO2 som følge av budsjettavtalen for 2017 | nb_NO |
dc.type | Working paper | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Teknologi: 500::Miljøteknologi: 610 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Teknologi: 500::Berg‑ og petroleumsfag: 510::Petroleumsteknologi: 512 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 11 | nb_NO |