Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHoltsmark, Bjart
dc.coverage.spatialNorwaynb_NO
dc.date.accessioned2017-09-06T09:22:13Z
dc.date.available2017-09-06T09:22:13Z
dc.date.issued2017-03-17
dc.identifier.isbn978-82-537-9505-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2453326
dc.description.abstractHøyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre ble 3. desember 2016 enige om en budsjettavtale for 2017, Stortinget (2016). Denne avtalen innebærer et omsetningskrav i 2020 med 4 prosent avansert biodrivstoff og 12 prosent konvensjonelt, matbasert biodrivstoff. I budsjettavtalen heter det også at 10 prosent bioetanol i bensin (E10) skal bli bransjestandard fra 2018. I dette notatet presenteres anslag på utslippskonsekvensene av 12 prosent konvensjonelt biodrivstoff. Utslippskonsekvensene av 4 prosent avansert biodrivstoff beregnes ikke, da det er uvisst hva slags råstoff som vil bli brukt i produksjonen av det avanserte biodrivstoffet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStatistisk sentralbyrånb_NO
dc.relation.ispartofseriesNotater / Documents;2017/16
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectBudsjettavtalenb_NO
dc.subjectBiodrivstoffnb_NO
dc.subjectCO2-utslippnb_NO
dc.titleKostnader og utslipp av CO2 som følge av budsjettavtalen for 2017nb_NO
dc.typeWorking papernb_NO
dc.subject.nsiVDP::Teknologi: 500::Miljøteknologi: 610nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Teknologi: 500::Berg‑ og petroleumsfag: 510::Petroleumsteknologi: 512nb_NO
dc.source.pagenumber11nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal