Blar i Statistics Norway's Open Research Repository (SNORRe) på forfatter "Lindenskov, Lena"
-
Didactic methods and small-group instruction for low-performing adolescents in mathematics: Results from a randomized controlled trial
Kirkebøen, Lars Johannessen; Gunnes, Trude; Lindenskov, Lena; Rønning, Marte (Discussion Paper;No. 957, Working paper, 2021-06)Can high-dosage tutoring help low-performing adolescents? We implement a randomized experiment to test a twofold intervention: A teacher training program customized for instructing 8th graders who perform poorly in mathematics ... -
Matematikkdidaktisk etterutdanning av lærere og målrettet strukturert matematikkundervisning ved overgang til 8. trinn og VG1. Foreløpig beskrivelse av utforming og gjennomføring av tiltak
Kirkebøen, Lars Johannessen; Eielsen, Gaute; Rønning, Marte; Strømsvåg, Susann; Andresen, Silje; Reegård, Kaja; Rogstad, Jon; Berge, Jan Erik; Lindenskov, Lena (Notater / Documents;2018/15, Working paper, 2018-04-16)Dette notatet beskriver gjennomføringen så langt av et forsøk i Osloskolen, der vi prøver ut tilrettelagt matematikkopplæring for elever med svak matematikkompetanse og tilpasset etterutdanning av lærere. Forsøket pågår ... -
Målrettet og tilrettelagt matematikkundervisning for elever som presterer svakt i matematikk : Resultater fra et randomisert kontrollert forsøk på 8. trinn og videregående skole i Oslo
Bjørnset, Mathilde; Gunnes, Trude; Kindt, Marianne Takvam; Kirkebøen, Lars Johannessen; Lindenskov, Lena; Rogstad, Jon; Rønning, Marte (Rapporter;2020/7, Report, 2020-02-11)Formålet med denne rapporten er å beskrive og evaluere et tiltak gjennomført i Oslo-skolen. Tiltaket var rettet mot elever med svake matematikkferdigheter på 8. trinn og 1. trinn på videregående (Vg1).