Blar i Statistics Norway's Open Research Repository (SNORRe) på forfatter "Perlic, Biljana"
-
Dokumentasjon av skolebidragsindikatorer for grunnskolen. Indikatorer beregnet for Utdanningsdirektoratet 2022
Arnesen, Hanna Stangebye; Ekren, Rachel; Perlic, Biljana (Notater/Documents;2022/10, Working paper, 2022-03)Statistisk sentralbyrå (SSB) publiserte i januar 2017 for første gang skolebidragsindikatorer for alle grunnskolene i landet (SSB Rapport 2017/2), da for de sammenslåtte årgangene 2010 og 2011, 2012 og 2013, samt 2014 ... -
Dokumentasjon av skolebidragsindikatorer for grunnskolen: Indikatorer beregnet for Skoleporten 2020
Perlic, Biljana; Ekren, Rachel (Notater/Documents;2020/16, Working paper, 2020-04)Statistisk sentralbyrå (SSB) publiserte i januar 2017 for første gang skolebidrags indikatorer for alle grunnskolene i landet (SSB Rapport 2017/2), da for de sammenslåtte årgangene 2010 og 2011, 2012 og 2013, samt 2014 ... -
Dokumentasjon av skolebidragsindikatorer for grunnskolen: Indikatorer beregnet for Skoleporten 2021
Perlic, Biljana; Ekren, Rachel; Kalcic, Maja (Notater/Documents;2021/14, Working paper, 2021-03)Statistisk sentralbyrå (SSB) publiserte i januar 2017 for første gang skolebidrags indikatorer for alle grunnskolene i landet (SSB Rapport 2017/2), da for de sammenslåtte årgangene 2010 og 2011, 2012 og 2013, samt 2014 ... -
Grunnskoleresultaters betydning for gjennomføring av videregående opplæring
Perlic, Biljana; Foss, Emmie Stolpe; Moafi, Hossein (Rapporter;2020/33, Report, 2020-09-15)Statistisk sentralbyrås offisielle statistikk over gjennomføring i videregående opplæring viser at gjennomføringsgraden i videregående opplæring øker med økt antall grunnskolepoeng. Statistikken viser i tillegg at ... -
Hva kjennetegner skoler og kommuner som bidrar mer, eller mindre enn forventet til elevenes læring?
Perlic, Biljana; Ekren, Rachel (Rapporter;2020/30, Report, 2020-09-01)Høsten 2019 ble ekspertgruppa for skolebidrag nedsatt av Regjeringen. Mandatet til denne ekspertgruppa er å gi anbefalinger om hvordan skoler og skoleeiere kan bidra mer til elevenes læring. Denne rapporten bygger på ... -
Lærerkompetanse i grunnskolen : Hovedresultater 2018/2019
Perlic, Biljana (Rapporter;2019/18, Report, 2019-06-27)I denne rapporten legger vi fram hovedresultatene fra kartleggingen av lærerkompetanse i grunnskolen høsten 2018. Lærerkompetansen presenteres for de ulike undervisningsfagene både på småskole-, mellom- og ungdomstrinn. ... -
LÆRERMOD 2019-2040 : Tilbud og etterspørsel for fem utdanningsgrupper av lærere
Gunnes, Trude; Perlic, Biljana; Ekren, Rachel (Rapporter;2021/11, Report, 2021-03-15)Denne rapporten tar utgangspunkt i utdanning- og arbeidsmarkedsstatistikk fra 2019 og framskriver til 2040 tilbud og etterspørsel separat for fem ulike lærergrupper. LÆRERMOD framskriver et læreroverskudd fram mot 2040. ... -
Mobilitet blant personer med fag-/svennebrev
Perlic, Biljana; Albertsen, Daniel (Rapporter;2019/31, Report, 2019-10-11)Å styrke opplæringen av fagutdannede, definert her som en person som har yrkeskompetanse dokumentert med fagbrev eller svennebrev, har vært en uttalt målsetting for den sittende regjeringen. Denne satsingen har vært begrunnet ... -
Utdanningsløpet til personer født i 1975, 1985 og 1995
Keute, Anna-Lena; Perlic, Biljana; Holgersen, Henning (Rapporter;2019/39, Report, 2019-12-13)Det norske utdanningssystemet har blitt endret gjennom flere reformer i løpet av de siste tiårene. Men hvordan har utdanningsløp og utdanningsvalg til elever og studenter endret seg over tid?