dc.contributor.author | Bye, Torstein | |
dc.date.accessioned | 2011-06-22T09:26:27Z | |
dc.date.available | 2011-06-22T09:26:27Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Samfunnsøkonomen, Årg. 63, nr. 9 (2009), S. 9-12 | en_US |
dc.identifier.issn | 1890-5250 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/177764 | |
dc.description | Artikkelen er gjengitt med tillatelse fra Samfunsøkonomenes Forening. | en_US |
dc.description.abstract | Diskusjonene omkring biodrivstoffpåbud og avgiftslette på slikt drivstoff tyder på at mange
ikke har forstått hvordan påbud virker i markedet og slett ikke samspillseffektene mellom et
slikt påbud og avgiftslette. Vi har imidlertid helt parallelle instrumenter i andre markeder
som er diskutert fram og tilbake og som man kan trekke lærdom av. Effektene er mer sammensatt
enn mange synes å tro. Noen effekter er slik at man forstår noen aktørers agenda,
andre er slik at man slett ikke forstår beveggrunnene. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Samfunnsøkonomenes Forening | en_US |
dc.relation.uri | http://samfunnsokonomene.no/ | |
dc.subject | Biodrivstoff | en_US |
dc.subject | Drivstoffavgifter | en_US |
dc.subject | Samfunnsøkonomi | en_US |
dc.title | Biodrivstoffpåbud og avgift | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210 | en_US |
dc.source.pagenumber | 9-12 | en_US |
dc.source.volume | Årg. 63 | |
dc.source.journal | Samfunnsøkonomen | |
dc.source.issue | Nr. 9 | |