Blar i Statistisk sentralbyrå på emneord "Massemedier"
Viser treff 1-10 av 10
-
Avislesing ikke lenger for alle : aviser - opplag, lesing, abonnement
(Journal article, 2010)Vi kjøper og leser aviser i mindre grad nå enn før. Samlet opplag går ned, og færre leser aviser regelmessig. Siden slutten av 1990-tallet har nedgangen vært størst blant de unge og de med lavest utdanning. Siden midten ... -
Fra Orkla media til Mecom : en test for det norske mediesystemet
(Journal article, 2006)Det britiske medieinvesteringsselskapet Mecoms oppkjøp av Orkla Media vil bli en test for det norske mediesystemet. Er det tilstrekkelig robust til å absorbere, eventuelt isolere Mecom, eller vil Mecoms form for avisdrift ... -
Kultur- og mediebruk 1991
(Rapporter;1992/12, Report, 1992-05-05) -
Kultur- og mediebruk 1994
(Rapporter;1995/15, Report, 1995) -
Mediebruk 1992
(Rapporter;1993/13, Report, 1993-03-22) -
Mediebruksundersøkelsen 2018: Dokumentasjonsrapport
(Notater / Documents;2019 / 19, Working paper, 2019-04-11)I dette notatet legger Statistisk sentralbyrå (SSB) fram en metodisk dokumentasjon av Mediebruksundersøkelsen 2018. Avdeling for digitalisering og fellesfunksjoner (SSB) har stått for innsamlingen av dataene i undersøkelsen, ... -
Mer Internett-bruk og boklesing : mediebarometeret 2005
(Journal article, 2006-05)Hele 55 prosent av befolkningen brukte Internett en gjennomsnittsdag i 2005. Dette er 11 prosentpoeng mer enn i 2004. Stadig flere har blitt tilknyttet bredbånd. Boklesing er også på vei oppover, men nedgangen i avislesing ... -
Nyhetskanaler blant velgere og hjemmesittere
(Journal article, 2001-12)På bakgrunn av Kultur- og mediebruksundersøkelsen 2000 har vi funnet ut at de som sitter hjemme på valgdagen bruker mindre tid på nyheter enn de som stemmer. Fremskrittspartisympatisører ser heller TV2-nyhetene enn NRK ... -
Små sosiale skiller i barn og unges mediebruk
(Journal article, 2003-12)Det er ingen klare indikasjoner på at mediebruken blant barn og unge er sterkt medvirkende til å opprettholde sosial ulikhet. Likevel er det slik at barn av foreldre med høy utdanning og yrkesstatus bruker radio og trykte ... -
Vi er minst interessert i ukeblader : mediebruk i 2008
(Journal article, 2009-06)Nordmenns interesse for å bruke ulike massemedier varierer. Den er størst for Internett. Dernest følger aviser og bøker, så fjernsynet. Minst interessert er vi i å lese ukeblader, viser Kultur- og mediebruksundersøkelsen ...