• Avislesing ikke lenger for alle : aviser - opplag, lesing, abonnement 

      Høst, Sigurd; Vaage, Odd Frank (Journal article, 2010)
      Vi kjøper og leser aviser i mindre grad nå enn før. Samlet opplag går ned, og færre leser aviser regelmessig. Siden slutten av 1990-tallet har nedgangen vært størst blant de unge og de med lavest utdanning. Siden midten ...
    • Fra Orkla media til Mecom : en test for det norske mediesystemet 

      Rolland, Asle (Journal article, 2006)
      Det britiske medieinvesteringsselskapet Mecoms oppkjøp av Orkla Media vil bli en test for det norske mediesystemet. Er det tilstrekkelig robust til å absorbere, eventuelt isolere Mecom, eller vil Mecoms form for avisdrift ...
    • Kultur- og mediebruk 1991 

      Vaage, Odd Frank (Rapporter;1992/12, Report, 1992-05-05)
    • Kultur- og mediebruk 1994 

      Vaage, Odd Frank (Rapporter;1995/15, Report, 1995)
    • Mediebruk 1992 

      Vaage, Odd Frank (Rapporter;1993/13, Report, 1993-03-22)
    • Mediebruksundersøkelsen 2018: Dokumentasjonsrapport 

      Lundgaard, Lisa Birgitta (Notater / Documents;2019 / 19, Working paper, 2019-04-11)
      I dette notatet legger Statistisk sentralbyrå (SSB) fram en metodisk dokumentasjon av Mediebruksundersøkelsen 2018. Avdeling for digitalisering og fellesfunksjoner (SSB) har stått for innsamlingen av dataene i undersøkelsen, ...
    • Mer Internett-bruk og boklesing : mediebarometeret 2005 

      Vaage, Odd Frank (Journal article, 2006-05)
      Hele 55 prosent av befolkningen brukte Internett en gjennomsnittsdag i 2005. Dette er 11 prosentpoeng mer enn i 2004. Stadig flere har blitt tilknyttet bredbånd. Boklesing er også på vei oppover, men nedgangen i avislesing ...
    • Nyhetskanaler blant velgere og hjemmesittere 

      Kleven, Øyvin (Journal article, 2001-12)
      På bakgrunn av Kultur- og mediebruksundersøkelsen 2000 har vi funnet ut at de som sitter hjemme på valgdagen bruker mindre tid på nyheter enn de som stemmer. Fremskrittspartisympatisører ser heller TV2-nyhetene enn NRK ...
    • Små sosiale skiller i barn og unges mediebruk 

      Vaage, Odd Frank (Journal article, 2003-12)
      Det er ingen klare indikasjoner på at mediebruken blant barn og unge er sterkt medvirkende til å opprettholde sosial ulikhet. Likevel er det slik at barn av foreldre med høy utdanning og yrkesstatus bruker radio og trykte ...
    • Vi er minst interessert i ukeblader : mediebruk i 2008 

      Vaage, Odd Frank (Journal article, 2009-06)
      Nordmenns interesse for å bruke ulike massemedier varierer. Den er størst for Internett. Dernest følger aviser og bøker, så fjernsynet. Minst interessert er vi i å lese ukeblader, viser Kultur- og mediebruksundersøkelsen ...