Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRolland, Asle
dc.date.accessioned2011-09-09T12:43:34Z
dc.date.available2011-09-09T12:43:34Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationØkonomisk forum, Årg. 60, nr 7 (2006), S. 36-41en_US
dc.identifier.issn1502-6108
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/177938
dc.descriptionArtikkelen er gjengitt med tillatelse fra Samfunnsøkonomenes Forening.en_US
dc.description.abstractDet britiske medieinvesteringsselskapet Mecoms oppkjøp av Orkla Media vil bli en test for det norske mediesystemet. Er det tilstrekkelig robust til å absorbere, eventuelt isolere Mecom, eller vil Mecoms form for avisdrift smitte over på de øvrige norske avishusene? Og hvis «mecomeffekten» ikke lar seg stoppe: Er det så farlig om mediesystemet skulle forandre seg? Artikkelen gjennomgår norske reaksjoner på oppkjøpet, og drøfter disse i lys av amerikanske erfaringer med avisdrift lik den Mecom forventes å ville innføre i Norge.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherSamfunnsøkonomenes Foreningen_US
dc.relation.urihttp://samfunnsokonomene.no/
dc.subjectMassemedieren_US
dc.subjectMediebedrifteren_US
dc.subjectAviseren_US
dc.subjectOppkjøpen_US
dc.subjectSamfunnsøkonomi
dc.titleFra Orkla media til Mecom : en test for det norske mediesystemeten_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210en_US
dc.source.pagenumber36-41en_US
dc.source.volumeÅrg. 60
dc.source.journalØkonomisk forum
dc.source.issuenr 7


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel