dc.contributor.author | Strøm, Steinar | |
dc.date.accessioned | 2011-11-02T18:24:34Z | |
dc.date.available | 2011-11-02T18:24:34Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.citation | Sosialøkonomen, Årg. 52, nr. 3 (1998), S. 2-7 | no_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/178230 | |
dc.description.abstract | Det sterkeste
argumentet for
kontantstøtten er at
den fører til at mødre blir
hjemme med sine små
barn. Det må ha vært
regjeringens målsetting.
Kontantstøtten kan føre
til et langt lavere tilbud av
arbeid fra gifte kvinner.
Barnehagedekningen
vil måtte gå ned i
forhold til foreliggende
utbyggingsplaner og trolig
også i forhold til den
dekningen som er i dag.
Regjeringens forslag til
kontantstøtte dobler
kostnaden ved å velge
barnehage. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Samfunnsøkonomenes forening | no_NO |
dc.subject | Kontantstøtte | no_NO |
dc.subject | Samfunnsøkonomi | no_NO |
dc.subject | Barnehager | no_NO |
dc.subject | Mødre | no_NO |
dc.subject | Økonomiske forhold | no_NO |
dc.subject | Sysselsetting | no_NO |
dc.title | Kontantstøtten | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212 | no_NO |
dc.source.pagenumber | s. 2-7 | no_NO |
dc.source.volume | Årg. 52 | no_NO |
dc.source.journal | Sosialøkonomen | no_NO |
dc.source.issue | Nr. 3 | no_NO |