• Gjennomgang av tidligere LÆRERMOD-framskrivinger 

      Gunnes, Trude (Notater / Documents;2017/42, Working paper, 2017-11-30)
      Siden 1998, da modellen LÆRERMOD ble etablert, har Statistisk sentralbyrå (SSB) regelmessig publisert framskrivinger av tilbud og etterspørsel for ulike typer lærere. I dette notatet går vi gjennom tallgrunnlaget og ...
    • LÆRERMOD: Forutsetninger og likninger 

      Gunnes, Trude; Knudsen, Pål (Notater / Documents;2016/25, Working paper, 2016-01-11)
      Dette notatet omtaler forutsetninger og likninger i framskrivningsmodellen LÆRERMOD. LÆRERMOD framskriver tilbud av og etterspørsel etter fem typer lærere: Barnehagelærere, grunnskolelærere, faglærere og andre lærere, samt ...
    • Norsk standard for utdanningsgruppering 2016. Revidert 2000 Dokumentasjon Oppdatert 2016 

      Barrabés, Nuria; Østli, Greta Kjølstad (Notater / Documents;2016/30, Working paper, 2016-11)
      Norsk standard for utdanningsgruppering (NUS2000) er først og fremst beregnet for bruk i offisiell norsk statistikk. Den skal definere alle utdanningsaktiviters nivå og fagområde. For utdanningsaktiviteter fullført innenfor ...
    • Voksne i grunnskoleopplæring . En kartlegging av eksisterende registreringer og vurdering av alternative individrapporteringer 

      Moafi, Hossein (Notater / Documents;2018/47, Working paper, 2018-12-12)
      Notatet kartlegger omfanget og beskriver eksisterende registreringer av deltakere i grunnskoleopplæring for voksne. Målgruppen for denne kartleggingen og en eventuell fremtidig datainnsamling på individnivå, er deltakere ...