dc.contributor.author | Ekornrud, Trond | |
dc.contributor.author | Kjelvik, Julie | |
dc.contributor.author | Lunde, Elin Skretting | |
dc.date.accessioned | 2011-11-04T22:02:15Z | |
dc.date.accessioned | 2011-11-04T22:02:25Z | |
dc.date.available | 2011-11-04T22:02:15Z | |
dc.date.available | 2011-11-04T22:02:25Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/180982 | |
dc.description.abstract | Rapporten Barn og unges miljø og helse er sluttproduktet til en arbeidsgruppe bestående av Helsedirektoratet, Nasjonalt Folkehelseinstitutt, Utdanningsdirektoratet, samt Statistisk sentralbyrå som har ledet arbeidet. Arbeidsgruppen gir i rapporten forslag til indikatorsett for barn og unges miljø og helse. Oppdragsgiver har vært Helse- og omsorgsdepartementet.
I 2007 presenterte den norske regjeringen Nasjonal strategi for barn og unges miljø og helse "Barnas framtid 2007-2016". Bakgrunnen for strategien er WHOs fjerde ministerkonferanse om miljø og helse som ble avholdt i Budapest i 2004. Ett ledd i strategien er å etablere et indikatorsett for barn og unges miljø og helse. I 2008 og 2009 gjennomførte Statistisk sentralbyrå en kartlegging av mulige datakilder (SSB Notater 11/2010). I 2010 ble Statistisk sentralbyrå bedt av Helse- og omsorgsdepartementet om å nedsette en arbeidsgruppe bestående av Statistisk sentralbyrå med relevante fagmiljøer. Bakgrunnen for oppdraget er beskrevet i kapittel 1.1. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Statistics Norway | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Notater;2011/3 | |
dc.subject | Barn | no_NO |
dc.subject | Ungdom | no_NO |
dc.subject | Miljø | no_NO |
dc.subject | Helse | no_NO |
dc.subject | Statistiske metoder | no_NO |
dc.subject | Statistiske undersøkelser | no_NO |
dc.title | Barn og unges miljø og helse : prosjektrapport fra arbeidsgruppen | no_NO |
dc.type | Working paper | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800 | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Mathematics and natural science: 400::Mathematics: 410::Statistics: 412 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 58 s. | no_NO |