Show simple item record

dc.contributor.authorHoltsmark, Bjart
dc.date.accessioned2020-11-20T12:51:24Z
dc.date.available2020-11-20T12:51:24Z
dc.date.issued2020-09
dc.identifier.citationSamfunnsøkonomen, 2020, 134 (4), 50-65.en_US
dc.identifier.issn1890-5250
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2688913
dc.description.abstractIkke noe land har like omfattende satsing på elbiler som Norge. Elbilsalget utgjør nå nær halvparten av nybilsalget. Dette er forårsaket av en velkjent pakke med virkemidler. Politikken bidrar til å redusere våre utslipp av CO2. Men bilene våre, også elbilene, forårsaker mange andre miljøproblemer i tillegg til kø og ulykker. Mange mennesker er sterkt plaget av støy og luftforurensning fra veitrafikken. Reduserer innføringen av elbiler denne typen miljøproblemer? Eller bidrar politikken til at slike miljøproblemer blir større? Vi skaffer oss i alle fall stadig flere biler. Vi kjører stadig mer. Og bilene vi skaffer oss er tyngre og tyngre. Årets bestselger i privatbilmarkedet (Audi e-tron) veier rundt 2,5 tonn. Er vi på rett kurs i byggingen av et mer miljøvennlig transportsystem i Norge?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherSamfunnsøkonomeneen_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.titleElektrifisering av veitransport – hva er miljøeffektene og kostnadene?en_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderSamfunnsøkonomene.noen_US
dc.source.pagenumber50-65en_US
dc.source.volume134en_US
dc.source.journalSamfunnsøkonomenen_US
dc.source.issue4en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal