dc.contributor.author | Holmøy, Erling | |
dc.date.accessioned | 2011-07-01T12:25:20Z | |
dc.date.available | 2011-07-01T12:25:20Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.citation | Økonomisk forum, Årg. 55, nr 8 (2001), S. 11-14 | en_US |
dc.identifier.issn | 1502-6108 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/177946 | |
dc.description | Artikkelen er gjengitt med tillatelse fra Samfunnsøkonomenes Forening. | en_US |
dc.description.abstract | Disposisjonen av de følgende kommentarene
følger stort sett listen over
hovedformålene med budsjettpolitikken.
Disse slås fast på s. 60:
1. Hovedformålet er å styre bruken av
fellesskapets midler til offentlig forbruk,
offentlige investeringer og
overføringer slik at vi over tid får
mest mulig velferd.
2. Budsjettpolitikken må la seg opprettholde
over tid, dvs. overholde en
intertemporal budsjettbetingelse.
3. Budsjettpolitikken skal også bidra til
en stabil økonomisk utvikling. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Samfunnsøkonomenes Forening | en_US |
dc.relation.uri | http://samfunnsokonomene.no/ | |
dc.subject | Nasjonalbudsjett | en_US |
dc.subject | Samfunnsøkonomi | |
dc.subject | Økonomisk politikk | |
dc.subject | Økonomisk utvikling | |
dc.title | Noen prinsipielle kommentarer til Nasjonalbudsjettet | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210 | en_US |
dc.source.pagenumber | 11-14 | en_US |
dc.source.volume | Årg. 55 | |
dc.source.journal | Økonomisk forum | |
dc.source.issue | Nr. 8 | |