Browsing Statistisk sentralbyrås publikasjonsserier / Published by Statistics Norway by Subject "Læring"
Now showing items 1-6 of 6
-
Er barnehage bra for barna?
(Journal article, 2009)Barnehage har store positive eff ekter på barnas utdanningsnivå og arbeidsmarkedstilknytning i voksen alder, viser den første norske studien av langtidseff ektene av den store barnehageutbyggingen på slutten av 1970- tallet. -
Homework and pupil achievement in Norway : evidence from TIMSS
(Rapporter;2010/1, Report, 2010)By using data on Norwegian 4th and 8th graders who participated in TIMSS 2007, this report starts out by investigating whether time spent on homework varies across pupils from different socio-economic backgrounds. The ... -
Kan arbeidserfaring erstatte formell utdanning?
(Journal article, 2002)Kan manglende utdanning kompenseres gjennom læring på jobben? En måte å anslå omfanget av læring på jobben er å undersøke hvordan lønnen blir påvirket av arbeidserfaring og varigheten av arbeidsforhold. I denne artikkelen ... -
No child left behind : universal child care and children's long-run outcomes
(Discussion Papers;582, Working paper, 2009)There is a heated debate in the US and Canada, as well as in many European countries, about a move towards subsidized, universally accessible child care. At the same time, studies on universal child care and child development ... -
Skolebidragsindikatorer for Oslo-skoler. Beregnet for avgangskarakterer fra grunnskolen for skoleårene 2004-2005 og 2005-2006
(Rapporter;2007/28, Report, 2007)I denne rapporten presenterer vi hovedresultater for skolebidragsindikatorer for Oslo-skoler, basert på karakterer for avgangselevene fra ungdomsskolen for skoleårene 2004-05 og 2005-06. Formålet med rapporten er først og ... -
Skolebidragsindikatorer for videregående skoler i Oslo
(Rapporter;2010/36, Report, 2010)Formålet med denne rapporten er å utrede indikatorer for videregående skolers bidrag til elevenes læring, basert på data for elever i videregående skoler i Oslo. I denne rapporten presenterer vi hovedresultater for ...