Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGabrielsen, Egil
dc.date.accessioned2011-01-17T10:38:11Z
dc.date.available2011-01-17T10:38:11Z
dc.date.issued2005-05
dc.identifier.citationSamfunnsspeilet, Årg. 19, nr 2 (2005)en_US
dc.identifier.issn0809-4713
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/179200
dc.descriptionArtiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/en_US
dc.description.abstractUlike metoder har vært brukt for å måle det vi kaller leseferdighet. Kjennskap til disse metodenes styrker og svakheter kan være et viktig utgangspunkt når resultater fra de mange leseundersøkelsene skal vurderes. I de senere årene har temaet leseferdighet fått mye oppmerksomhet. Både i media og i ulike fagtidsskrifter har emnet blitt debattert, gjerne når det er kommet nye resultater fra nasjonale og internasjonale undersøkelser av leseferdigheter hos barn, unge og voksne.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.subjectLeseferdigheteren_US
dc.subjectMålemetoderen_US
dc.titleKan leseferdigheter måles og sammenlignes?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.source.pagenumber39-44en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel