dc.contributor.author | Gabrielsen, Egil | |
dc.contributor.author | Lagerstrøm, Bengt Oscar | |
dc.date.accessioned | 2011-01-31T08:16:03Z | |
dc.date.available | 2011-01-31T08:16:03Z | |
dc.date.issued | 2005-05 | |
dc.identifier.citation | Samfunnsspeilet, Årg. 19, nr 2 (2005) | en_US |
dc.identifier.issn | 0809-4713 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/179246 | |
dc.description | Artiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/ | en_US |
dc.description.abstract | Ulike metoder har vært brukt for å måle det vi kaller leseferdighet. Kjennskap til disse metodenes styrker og svakheter kan være et viktig utgangspunkt når resultater fra de mange leseundersøkelsene skal vurderes. I de senere årene har temaet leseferdighet fått mye oppmerksomhet. Både i media og i ulike fagtidsskrifter har emnet blitt debattert, gjerne når det er kommet nye resultater fra nasjonale og internasjonale undersøkelser av leseferdigheter hos barn, unge og voksne. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.subject | Innvandrere | en_US |
dc.subject | Leseferdigheter | en_US |
dc.title | Mange innvandrere er dårlige til å lese norsk | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.source.pagenumber | 2-10 | en_US |