dc.contributor.author | Steinkellner, Alice | |
dc.date.accessioned | 2010-11-24T09:27:35Z | |
dc.date.available | 2010-11-24T09:27:35Z | |
dc.date.issued | 2009-04 | |
dc.identifier.citation | Samfunnsspeilet, Årg. 23, nr 2 (2009) | en_US |
dc.identifier.issn | 0809-4713 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/179264 | |
dc.description | Artiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/ | en_US |
dc.description.abstract | Norsk skole skal bli «verdens beste skole», ifølge en uttalt politisk visjon. Det er et godt stykke igjen, i hvert fall hvis dette betyr en skole som skårer høyt på internasjonale tester. Norge bruker relativt mye penger per elev i grunnskolen sammenlignet med andre OECD-land. Vi trenger ikke å reise langt for å finne land som lykkes med å gi elevene gode kunnskaper med mindre penger. Flere land skårer også høyt på testene, samtidig som de har relativt liten spredning i kompetanse mellom elevene. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.subject | Skoler | en_US |
dc.subject | Grunnskoler | en_US |
dc.title | "Verdens beste skole" - en nasjonal visjon? | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.source.pagenumber | 23-29 | en_US |