Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGreaker, Mads
dc.date.accessioned2011-01-13T11:37:11Z
dc.date.available2011-01-13T11:37:11Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationØkonomiske analyser, Årg. 26, nr. 5 (2007), s. 3-6en_US
dc.identifier.issn1504-5625
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/178345
dc.descriptionVed bruk av materiale fra denne publikasjonen skal Statistisk sentralbyrå oppgis som kilde. Artiklene er tilgjengelig på internett: www.ssb.no/oaen_US
dc.description.abstract«Hydrogensamfunnet» er et moteord som går igjen i dagens miljødebatt. I Norge bruker myndighetene store beløp på å få etablert en «hydrogenvei» fra Stavanger til Oslo. Videre gir myndighetene hydrogenbiler fritak for engangsavgift, samt at hydrogen er fritatt for CO2 og drivstoffavgift. I et forskningsprosjekt har vi sett nærmere på argumentasjonen for en slik offentlig satsning. Satsningen kan forsvares bare dersom den er midlertidig, og vil gi overgang til en annen markedslikevekt med høyere bruke av hydrogenbiler generelt. Spørsmålet er imidlertid om ikke myndighetene er alt for tidlig ute.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.subjectHydrogenen_US
dc.subjectDrivstofferen_US
dc.subjectTransporten_US
dc.subjectTeknologien_US
dc.subjectMiljøpolitikken_US
dc.subjectEnergipolitikken_US
dc.subjectSubsidieren_US
dc.subjectAvgifteren_US
dc.titleHvorfor kan vi ikke bare overlate hydrogen til markedet?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.source.pagenumber3-6en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel