dc.contributor.author | Nyborg, Karine | |
dc.contributor.author | Telle, Kjetil | |
dc.contributor.author | Walle, Mari Aasgaard | |
dc.date.accessioned | 2011-02-24T11:47:29Z | |
dc.date.available | 2011-02-24T11:47:29Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.citation | Økonomiske analyser, Årg. 22, nr 2 (2003), S. 25-31 | en_US |
dc.identifier.issn | 1504-5625 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/178778 | |
dc.description | Økonomiske analyser er tilgjengelige via www.ssb.no | en_US |
dc.description.abstract | Data fra Statens forurensningstilsyn (SFT) indikerer at flertallet av norske bedrifter med utslippstillatelse
bryter miljøreguleringene. Til tross for at SFT har mulighet til å påføre slike bedrifter harde sanksjoner, er
den vanligste reaksjonsformen bare en advarsel i form av et brev. Ville ikke overholdelsen av miljøreguleringene
kunne øke dersom denne typen overtredelser ble straffet hardere? Vi presenterer et par
grunner for å sende bedriftene en advarsel før ytterligere straffereaksjoner iverksettes. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.subject | Forurensningsutslipp | en_US |
dc.subject | Forurensningskontroll | en_US |
dc.subject | Økonomiske sanksjoner | en_US |
dc.title | Norske bedrifter bryter miljøreguleringer | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210 | en_US |
dc.source.pagenumber | 25-31 | en_US |