Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKløvstad, Astri
dc.date.accessioned2012-03-02T22:58:20Z
dc.date.available2012-03-02T22:58:20Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationØkonomiske analyser, Årg. [29], nr. 6 (2010), 43-49no_NO
dc.identifier.issn1504-5625
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/178872
dc.description.abstractVogntog og andre store godsbiler utgjør en stadig større del av trafikkbildet vårt. Og de norske lastebilene har ikke vært alene om økningen. Flere og flere av godsbilene har utenlandske skilt, og særlig har enkelte av de nye medlemslandene i EU vært flinke til å ta i bruk de nye markedene, som ble tilgjengelige i 2004. Med unntak av i de siste årenes nedgangskonjunktur, har den totale transportmengden økt nokså kontinuerlig over lang tid. Fra begynnelsen av det siste tiåret så vi at utenlandske lastebiler tok en stadig større andel av transporten inn og ut av Norge, for så å stabilisere seg. Nå ser det ut til at utlendingene igjen øker noe i forhold til de norske transportørene. De nasjonale transportene, hvor både pålessing og avlessing foregår i Norge, er derimot helt dominert av norske transportører.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherStatistisk sentralbyråno_NO
dc.subjectLastebiltransportno_NO
dc.subjectVogntogno_NO
dc.subjectNorgeno_NO
dc.subjectGodstransportno_NO
dc.titleNorsk lastebiltransport i et internasjonalt markedno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212no_NO
dc.source.pagenumber43-49no_NO
dc.source.volumeÅrg. 29no_NO
dc.source.journalØkonomiske analyserno_NO
dc.source.issueNr 6no_NO
dc.identifier.doi


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel