Show simple item record

dc.contributor.authorGabrielsen, Egil
dc.date.accessioned2011-01-31T08:33:39Z
dc.date.available2011-01-31T08:33:39Z
dc.date.issued2005-06
dc.identifier.citationSamfunnsspeilet, Årg. 19, nr 3 (2005)en_US
dc.identifier.issn0809-4713
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/179020
dc.descriptionArtiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/en_US
dc.description.abstractNorske skoleelevers svake matematikkresultater har vakt oppsikt og skapt debatt om det norske skolesystemet. Nye resultater fra en internasjonal undersøkelse om tallforståelse i voksenbefolkningen gir en mer smigrende norsk posisjon. Men det er likevel grunn til bekymring for blant andre den høye andelen kvinner over 50 år som har svak slik forståelse. Merk også at de yngre forstår tallene bedre enn de eldre gjør.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.subjectMatematikken_US
dc.subjectTallforståelseen_US
dc.subjectMatematiske ferdigheteren_US
dc.titleEr vi egentlig så dårlige til å regne?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.source.pagenumber15-20en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record