Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEngesbak, Heidi
dc.contributor.authorFinbak, Liv
dc.date.accessioned2011-01-31T08:41:09Z
dc.date.available2011-01-31T08:41:09Z
dc.date.issued2005-06
dc.identifier.citationSamfunnsspeilet, Årg. 19, nr 3 (2005)en_US
dc.identifier.issn0809-4713
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/179279
dc.descriptionArtiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/en_US
dc.description.abstractDeltakelse i etter- og videreutdanning har et stort omfang i Norge. Selv om deltakelsen generelt sett er høy, er det likevel store variasjoner mellom ulike grupper. Voksne med høy utdanning har for eksempel deltatt langt mer enn voksne med lav utdanning. Dette gjelder både i formell opplæring, på kurs og i mer uformelle læringssituasjoner. Den enkeltes leseferdigheter har også stor betydning når det gjelder deltakelse. Voksne med svake leseferdigheter deltar i langt mindre grad enn voksne med gode leseferdigheter. Dette innebærer at de med lavest utdanning og dårligst leseferdigheter, deltar mindre enn andre i etterutdannings- og videreutdanningsaktiviteter.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.subjectVidereutdanningen_US
dc.subjectEtterutdanningen_US
dc.titleMye vil ha mer - om deltakelse i etter- og videreutdanningen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.source.pagenumber29-35en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel