dc.contributor.author | Engesbak, Heidi | |
dc.contributor.author | Finbak, Liv | |
dc.date.accessioned | 2011-01-31T08:41:09Z | |
dc.date.available | 2011-01-31T08:41:09Z | |
dc.date.issued | 2005-06 | |
dc.identifier.citation | Samfunnsspeilet, Årg. 19, nr 3 (2005) | en_US |
dc.identifier.issn | 0809-4713 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/179279 | |
dc.description | Artiklene i Samfunnsspeilet er tilgjengelige fra SSBs nettsider: http://www.ssb.no/ssp/ | en_US |
dc.description.abstract | Deltakelse i etter- og videreutdanning har et stort omfang i Norge. Selv om deltakelsen generelt sett er høy, er det likevel store variasjoner mellom ulike grupper. Voksne med høy utdanning har for eksempel deltatt langt mer enn voksne med lav utdanning. Dette gjelder både i formell opplæring, på kurs og i mer uformelle læringssituasjoner. Den enkeltes leseferdigheter har også stor betydning når det gjelder deltakelse. Voksne med svake leseferdigheter deltar i langt mindre grad enn voksne med gode leseferdigheter. Dette innebærer at de med lavest utdanning og dårligst leseferdigheter, deltar mindre enn andre i etterutdannings- og videreutdanningsaktiviteter. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.subject | Videreutdanning | en_US |
dc.subject | Etterutdanning | en_US |
dc.title | Mye vil ha mer - om deltakelse i etter- og videreutdanning | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.source.pagenumber | 29-35 | en_US |