Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBratholmen, Nadine Viktoria Lunde
dc.contributor.authorEkren, Rachel
dc.date.accessioned2020-09-23T10:04:27Z
dc.date.available2020-09-23T10:04:27Z
dc.date.issued2020-09-18
dc.identifier.isbn978-82-587-1179-4
dc.identifier.issn0806-2056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2679214
dc.description.abstractStatistisk sentralbyrås offisielle statistikk over gjennomføring i videregående opplæring viser at 32,5 prosent av elevene på yrkesfag ikke fullfører i løpet av 6 år. Det er 20 prosentpoeng flere som fullfører i løpet av 5 år blant elevene på studieforberedende utdanningsprogram. Den relativt lave fullføringsgraden på yrkesfag kan ha sammenheng med mangel på læreplasser. Denne rapporten undersøker hvilken betydning læreplass har for å fullføre og bestå videregående opplæring, og for tilknytning til arbeidsmarkedet. Har gruppen som ikke får læreplass lavere gjennomføring av videregående opplæring sammenlignet med de som får læreplass? Har de en svakere tilknytning til arbeidsmarkedet? Rapporten vil også se på andre kjennetegn som kan ha betydning for fullføring/tilknytning til arbeidsmarkedet, og hvordan disse virker inn på betydningen av å ha fått læreplass eller ikke.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.relation.ispartofseriesRapporter;2020/34
dc.subjectUtdanningen_US
dc.titleHvordan går det med elever som ikke får læreplass?. Gjennomføring i videregående opplæring og tilknytning til arbeidsmarkedeten_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber52 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel