Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAndresen, Sophia Mai Howard
dc.contributor.authorLervåg, Maj-Lisa
dc.date.accessioned2022-04-04T11:55:38Z
dc.date.available2022-04-04T11:55:38Z
dc.date.issued2022-02-07
dc.identifier.isbn978-82-587-1473-3
dc.identifier.issn0806-2056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2989609
dc.description.abstractHvert år forlater en markant andel studenter den utdanningen de har begynt på. Frafall og diskusjoner om hvordan vi kan redusere omfanget av dette er høyt plassert på dagsordenen i debatten om universitets- og høgskoleutdanning. Dette henger blant annet sammen med at det er kostbart både for den enkelte og for samfunnet når studenter i universitets- og høgskoleutdanning ikke fullfører den utdanningen de har begynt på. Denne rapporten kartlegger frafall og bytter i universitets- og høgskoleutdanning. Dette gjøres ved å presentere deskriptiv statistikk som belyser omfanget av frafall fra universitets- og høgskolesektoren samt program- og institusjonsbytter. Hensikten med rapporten er å belyse kjennetegn ved studentene, samt å kartlegge når frafallet og byttene skjer. Vi ser også til hva studentene gjør i etterkant, herunder hvilke eventuelle utdanningsendringer de gjør. Rapporten er utarbeidet av Maj-Lisa Lervåg og Sophia Mai Howard Andresen ved Seksjon for utdanningsstatistikk. Rapporten er finansiert av Kunnskapsdepartementet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.relation.ispartofseriesRapporter;2022/6
dc.subjectUtdanningen_US
dc.subjectStudenteren_US
dc.titleFrafall og bytter i universitets- og høgskoleutdanning : Kartlegging av frafall og bytte av studieprogram eller institusjon blant de som startet på en gradsutdanning i 2012en_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber69en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel