Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Ingvild
dc.date.accessioned2023-05-31T09:57:46Z
dc.date.available2023-05-31T09:57:46Z
dc.date.issued2007-02-18
dc.identifier.isbn978-82-537-7134-2
dc.identifier.issn0806-2056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3069452
dc.description.abstractDenne rapporten beskriver prisutviklingen på varer og tjenester som konsumeres av Svalbard-husholdninger på Svalbard, i perioden oktober 2005 til oktober 2006. Rapporten dokumenterer også det arbeidet som er gjort for å utarbeide konsumprisindeksen og redegjør videre for resultatene fra undersøkelsen i 2006. Konsumprisindeksen for Svalbard viste at konsumprisene samlet sett steg med 1,1 prosent fra oktober 2005 til oktober 2006. På konsumgruppenivå bidro prisene innen "Matvarer og alkoholfrie drikkevarer" og "Transport" mest til å trekke opp den generelle konsumprisveksten, mens det var "Utdanning" i tillegg til "Matvarer og alkoholfrie drikkevarer" som viste sterkest prisvekst. Prisene innen konsumgruppen "Hotell- og restauranttjenester" hadde også en prisoppgang klart over gjennomsnittet. Prisnedgang innen konsumgruppene "Klær og skotøy", "Post- og teletjenester" og "Andre varer og tjenester" bidro mest til å dempe den generelle prisveksten. Til sammenligning steg konsumprisindeksen for fastlandet med 2,7 prosent i samme periode, og konsumprisindeksen justert for avgiftsendringer (KPI-JA) steg med 2,3 prosent.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.relation.ispartofseriesRapporter;2007/5
dc.subjectKonsumprisindeksen_US
dc.subjectSvalbarden_US
dc.titleKonsumprisindeks for Svalbard 2006en_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber37 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel