Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSalte, Øyvind Vormeland
dc.date.accessioned2023-09-19T12:30:15Z
dc.date.available2023-09-19T12:30:15Z
dc.date.issued2007-12-19
dc.identifier.isbn978-82-537-7278-3
dc.identifier.issn0806-2056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3090466
dc.description.abstractInnovasjonsstatistikk gir viktig økonomisk og teknologisk informasjon om næringslivet, og gir en pekepinn på næringslivets evne til omstilling og nyskaping. Denne rapporten er basert på funnene fra SSBs innovasjonsundersøkelse 2004. Rapporten belyser innovasjonsaktiviteten i norsk næringsliv i perioden 2002 – 2004. I rapporten behandles både nivå og utvikling i viktige indikatorer som andel innovative foretak og omsetning av nye produkter. Andre forhold ved innovasjonsaktiviteten som innovasjonssamarbeid, effekter av, og hindringer for innovasjon blir gransket. Rapporten omhandler dessuten organisatorisk og markedsmessig innovasjon, som også ble kartlagt av Innovasjonsundersøkelsen 2004. Undersøkelsen er basert på og del av Eurostats fjerde Community Innovation Survey (CIS4). Forrige undersøkelse var i 2001.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.relation.ispartofseriesRapporter;2007/42
dc.subjectForskning og innovasjonen_US
dc.titleInnovasjon i norsk næringsliven_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber87 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel