• Hvorfor kan vi ikke bare overlate hydrogen til markedet? 

      Greaker, Mads (Journal article, 2007)
      «Hydrogensamfunnet» er et moteord som går igjen i dagens miljødebatt. I Norge bruker myndighetene store beløp på å få etablert en «hydrogenvei» fra Stavanger til Oslo. Videre gir myndighetene hydrogenbiler fritak for ...
    • Innretning av støtte til biodrivstoff 

      Greaker, Mads (Journal article, 2001)
      Støttesystemene i EU og Norge er lite egnet til å fremme læring da dagens støtte til biodrivstoff i EU og Norge i første rekke kommer førstegenerasjons biodrivstoff til gode. Siden læringspotensialet for denne ...
    • Klimapolitikk og teknologisk endring 

      Greaker, Mads; Heggedal, Tom-Reiel (Journal article, 2004)
      Nesten hele jordens kommersielle energiforsyning dekkes i dag av fossile brennstoffer. Ifølge anbefalingene fra FNs klimapanel må disse innen 50 år i stor grad erstattes av energikilder som ikke gir utslipp av klimagasser. For ...
    • Miljømerking og handel 

      Greaker, Mads (Journal article, 2002)
      Er miljømerking av mer miljøvennlige produkter først og fremst en form for skjult proteksjonisme? Dvs. erstatter I-landene toll og andre typer handelshindringer med miljømerkeordninger for å holde U-lands produkter ute ...
    • Teknologisk utvikling og flytende naturgass : vil kostnadene ved nye LNG anlegg falle ytterligere i fremtiden? 

      Greaker, Mads; Sagen, Eirik Lund (Journal article, 2004)
      Med Statoils Snøhvit-prosjekt i Hammerfest har flytende naturgass, eller LNG som det også kalles, kommet i skuddet som aldri før i Norge. Men det er ikke bare i Norge LNG opplever et oppsving. Kostnadene ved å produsere ...