Hva kjennetegner skoler og kommuner som bidrar mer, eller mindre enn forventet til elevenes læring?
dc.contributor.author | Perlic, Biljana | |
dc.contributor.author | Ekren, Rachel | |
dc.date.accessioned | 2020-09-23T09:24:10Z | |
dc.date.available | 2020-09-23T09:24:10Z | |
dc.date.issued | 2020-09-01 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-587-1165-7 | |
dc.identifier.issn | 0806-2056 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2679200 | |
dc.description.abstract | Høsten 2019 ble ekspertgruppa for skolebidrag nedsatt av Regjeringen. Mandatet til denne ekspertgruppa er å gi anbefalinger om hvordan skoler og skoleeiere kan bidra mer til elevenes læring. Denne rapporten bygger på bidrag som SSB har levert til ekspertgruppas arbeid med kunnskapsgrunnlag om bidrag til elevenes læring. Rapporten ser på hva som kjennetegner skoler og kommuner som over tid bidrar mer enn forventet til elevenes læring, og hva som kjennetegner skoler og kommuner som bidrar mindre enn forventet. SSB lager skolebidragsindikatorer for grunnskolen som publiseres i Skoleporten hvert år. I tillegg publiserer Udir skolebidragsindikatorer for videregående skoler. I tillegg til en rekke kvantitative kjennetegn ved skolene/skoleeierne danner disse skolebidragsindikatorene grunnlaget for analysene i denne rapporten. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter;2020/30 | |
dc.subject | Grunnskoler | en_US |
dc.subject | Videregående utdanning | en_US |
dc.title | Hva kjennetegner skoler og kommuner som bidrar mer, eller mindre enn forventet til elevenes læring? | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 75 s. | en_US |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Rapporter / Reports (SSB) [1690]