Grunnskoleresultaters betydning for gjennomføring av videregående opplæring
dc.contributor.author | Perlic, Biljana | |
dc.contributor.author | Foss, Emmie Stolpe | |
dc.contributor.author | Moafi, Hossein | |
dc.date.accessioned | 2020-09-23T09:46:33Z | |
dc.date.available | 2020-09-23T09:46:33Z | |
dc.date.issued | 2020-09-15 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-587-1177-0 | |
dc.identifier.issn | 0806-2056 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2679209 | |
dc.description.abstract | Statistisk sentralbyrås offisielle statistikk over gjennomføring i videregående opplæring viser at gjennomføringsgraden i videregående opplæring øker med økt antall grunnskolepoeng. Statistikken viser i tillegg at gjennomføringsgraden også henger sammen med resultatene fra nasjonale prøver. Blant elever med høyere mestringsnivå er det en større andel som gjennomfører videregående opplæring enn blant elever med lavere mestringsnivå. Ovennevnte forhold, nærmere bestemt «Grunnskoleresultaters betydning for gjennomføring i videregående opplæring», undersøkes i denne rapporten. Rapporten tar også for seg spørsmålet om karakterer i enkelte fag fra grunnskolen predikerer gjennomføring i større grad enn andre fag. Betydningen av resultater fra nasjonale prøver for gjennomføring i videregående opplæring analyseres også i rapporten. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter;2020/33 | |
dc.subject | Utdanning | en_US |
dc.title | Grunnskoleresultaters betydning for gjennomføring av videregående opplæring | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 72 s. | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Rapporter / Reports (SSB) [1696]