Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPerlic, Biljana
dc.contributor.authorFoss, Emmie Stolpe
dc.contributor.authorMoafi, Hossein
dc.date.accessioned2020-09-23T09:46:33Z
dc.date.available2020-09-23T09:46:33Z
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.isbn978-82-587-1177-0
dc.identifier.issn0806-2056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2679209
dc.description.abstractStatistisk sentralbyrås offisielle statistikk over gjennomføring i videregående opplæring viser at gjennomføringsgraden i videregående opplæring øker med økt antall grunnskolepoeng. Statistikken viser i tillegg at gjennomføringsgraden også henger sammen med resultatene fra nasjonale prøver. Blant elever med høyere mestringsnivå er det en større andel som gjennomfører videregående opplæring enn blant elever med lavere mestringsnivå. Ovennevnte forhold, nærmere bestemt «Grunnskoleresultaters betydning for gjennomføring i videregående opplæring», undersøkes i denne rapporten. Rapporten tar også for seg spørsmålet om karakterer i enkelte fag fra grunnskolen predikerer gjennomføring i større grad enn andre fag. Betydningen av resultater fra nasjonale prøver for gjennomføring i videregående opplæring analyseres også i rapporten.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.relation.ispartofseriesRapporter;2020/33
dc.subjectUtdanningen_US
dc.titleGrunnskoleresultaters betydning for gjennomføring av videregående opplæringen_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber72 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel