dc.contributor.author | Instebø, Daniel | |
dc.contributor.author | Bratholmen, Nadine Viktoria Lunde | |
dc.contributor.author | Keute, Anna-Lena | |
dc.date.accessioned | 2022-02-01T13:41:46Z | |
dc.date.available | 2022-02-01T13:41:46Z | |
dc.date.issued | 2021-01-25 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-587-1265-4 | |
dc.identifier.issn | 0806-2056 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2976306 | |
dc.description.abstract | Siden starten på 1970-tallet og frem til i dag har befolkningssammensetningen i Norge endret seg gradvis. Landet har blitt mer flerkulturelt, innvandringen har økt og landbakgrunnen til innvandrerne spenner verden over.
Flere og flere innvandrer til Norge i ung alder, og som følge av dette tar hele eller deler av utdanningen sin i Norge på lik linje med den øvrige befolkningen. Formålet med denne rapporten er å se nærmere på utdanningsløpet, overgangen til arbeidsmarkedet og inntektssituasjonen til personer som er født i 1980-1990 og har innvandret til Norge før fylte 17 år. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statistisk sentralbyrå | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter;2021/3 | |
dc.subject | Utdanning | en_US |
dc.subject | Innvandrere | en_US |
dc.title | Utdanningsløpet til unge innvandrere. Personer som innvandret før fylte 17 år, født fra 1980 til 1990, i utdanning og arbeid | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 75 s. | en_US |