Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWilhelmsen, Lars
dc.contributor.authorFoyn, Frank
dc.date.accessioned2023-10-03T13:07:27Z
dc.date.available2023-10-03T13:07:27Z
dc.date.issued2009-12-16
dc.identifier.isbn978-82-537-7714-6
dc.identifier.issn0806-2056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3093834
dc.description.abstractI overkant av hvert femte norske foretak dekket av undersøkelsen introduserte nye eller vesentlig forbedrede produkter eller prosesser i perioden 2004-2006 og kan dermed kalles innovative. I forhold til perioden 2002-2004 har andelen innovative foretak holdt seg konstant for foretak med over 10 sysselsatte. En viktig forskjell fra tidligere årganger er at undersøkelsen i 2006 var utvidet til å omfatte foretak med mellom 5 og 9 sysselsatte. Dette bidrar til å gi et mer helhetlig bilde over innovasjonsaktiviteten i næringslivet og gjorde det mulig å gjennomføre en ytterligere nedbryting av dataene slik at de kan presenteres på regionalt nivå. Endringen medfører imidlertid også ekstra utfordringer når det gjelder å vise sammenlignbare resultater over tid. Det er slik at de minste foretakene har en markant lavere innovasjonsaktivitet enn de store foretakene og det er viktig å være oppmerksom på denne faktoren i tilfeller hvor totaltallene tilsynelatende representerer en nedgang i innovasjonsaktiviteten.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatistisk sentralbyråen_US
dc.relation.ispartofseriesRapporter;2009/46
dc.subjectInnovasjonen_US
dc.subjectNæringsvirksomheten_US
dc.titleInnovasjon i norsk næringsliv 2004-2006en_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber118 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel