Livslang læring 2008-2015 : Resultater fra Lærevilkårsmonitoren
Report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2445403Utgivelsesdato
2016-01-12Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Rapporter / Reports (SSB) [1689]
Sammendrag
Nesten 70 prosent av de sysselsatte har en jobb som i stor grad krever at de lærer seg nye ting. Det er oftest høyt utdannede og ledere som deltar i jobbrelatert ikke-formell utdanning.
Denne rapporten presenterer deskriptiv statistikk fra Lærevilkårsmonitoren i perioden 2008 til 2015 og handler om voksnes deltakelse i formell utdanning, ikke-formell opplæring og uformell læring i arbeidslivet. Den er en årlig tilleggsundersøkelse til Arbeidskraftundersøkelsen (AKU) i første kvartal.
Formålet med Lærevilkårsmonitoren er å undersøke forhold som påvirker voksnes muligheter for læring. Spørsmålene i Lærevilkårsmonitoren omhandler blant annet deltakelse i formell utdanning og ikke-formell opplæring siste 12 måneder.